Nejčastější dotazy – FAQ

line

Jak probíhá instalace internetové přípojky?

1) Poptávka / objednávka služby zákazníkem prostřednictvím webových stránek nebo telefonicky.
2) Nejpozději další pracovní den kontaktuje zákazníka pracovník dispečinku s termínem technického šetření.
3) V případě, že je možná realizace ihned v rámci technického šetření, přípojka je zprovozněna ještě tentýž den. Pokud je nutná zvláštní příprava, dohodne si technik se zákazníkem nový termín pro realizaci. Jestliže není zajištěna přímá viditelnost na některý z vysílačů, přípojka nemůže být realizována.

Rádiové zařízení je umístěno na střechu nebo na stěnu budovy tak, aby byla zajištěna přímá viditelnost na některý z vysílacích bodů. Z rádiového zařízení je sveden datový kabel k počítači nebo domácímu routeru. Datový kabel slouží rovněž pro napájení zařízení el. energií.

Zpět na nejčastější dotazy

line

Jak připojit k internetu více zařízení (PC, notebook, tablet …)?

V jedné domácnosti může internetovou přípojku využívat více počítačů nebo jiných samostatných zařízení. Zařízení mají zpravidla rozhraní LAN (Ethernet) anebo bezdrátové rozhraní Wi-Fi. Oba druhy zařízení je možné připojit do sítě Internet prostřednictvím routeru, který může většinou dodat přímo technik zodpovědný za instalaci přípojky.

Zpět na nejčastější dotazy

line

Jakou mám IP adresu?

INERA.CZ poskytuje služby plnohodnotného připojení k Internetu, proto dostává každý zákazník přidělenu vlastní veřejnou IP adresu. V případě, že používáte domácí router, je IP adresa přidělena právě routeru, který pak poskytuje privátní IP adresy počítačům a jiným zařízením ve vaší lokální síti. Pokud chcete vědět, jakou IP adresou se identifikujete v Internetu, přejděte na stránku Zjistění IP adresy.

Zpět na nejčastější dotazy

line

Nefunguje mi internet. Co mám dělat?

1) Zkontrolujte elektrické napájení všech zařízení, které Vám byly dodány při instalaci Internetu (venkovní rádiová jednotka, případně router). Rádiová jednotka je napájena prostřednictvím datového kabelu, který vede k vašemu počítači nebo k vašemu domácímu routeru. Datový kabel je zapojen do napájecího adaptéru.

2) Odpojte z napájení všechny aktivní prvky, které Vám byly při instalaci Internetu dodány na dobu asi 30 vteřin. Vzhledem k poklesům v elektrické síti může dojít  k zaseknutí zařízení a restart funkčnost zařízení oživí.

3) Zkontrolujte si, zda nemáte zakázáno na vašem počítači připojení k místní síti (v Ovládacích panelech hledejte položku Síťová připojení nebo Centrum síťových připojení). V případě že máte připojení zakázáno, poklikáním na jeho ikonu jej znovu povolíte.

4) Pokud jste připojeni k Internetu pomocí notebooku k domácímu bezdrátovému routeru, zkontrolujte jestli nemáte fyzicky vypnutý WIFI adaptér. Notebooky mají různě zepředu nebo po stranách vypínač WIFI, kvůli výdrži baterie. U některých typů se WIFI také vypíná přes funkční klávesu Fn.

5) Nefunkčnost Internetu můžou způsobovat viry a jiný škodlivý software. Zkontrolujte, zda máte počítač chráněn proti virům, případně se obraťte na odborníka, pokud zabezpečení svého počítače neřešíte sami. Můžete se rovněž obrátit na technickou podporu INERA.CZ, ovšem zabezpečení operačního systému vašeho počítače není součástí služby internetového připojení a proto vám servisní zásah bude vyúčtován.

6) Pokud žádný z výše uvedených kroků nepomohl ke zprovoznění internetového připojení, doporučujeme co nejdříve závadu nahlásit. I přes aktivní monitoring sítě se může stát, že porucha nebude naším systémem identifikována a dokud ji nenahlásí uživatel, nedozvíme se o ní. Telefonické nahlášení závady realizujte pouze v pracovní době Po-Pá 8.00-18.00 hod na tel. 776 065 232. Mimo tuto dobu striktně vyžadujeme nahlášení závady pomocí sms zprávy.

Zpět na nejčastější dotazy

line

Webové stránky se načítají, ale pošta nefunguje. Co s tím?

Ve vašem programu pro příjem pošty (Outlook, Thunderbird …) je nutné správně nakonfigurovat váš poštovní účet. Nastavení účtu pro příjem a odesílání pošty najdete v nápovědě svého e-mailového poskytovatele (Seznam.cz, Centrum.cz, Gmail.com …).

Zpět na nejčastější dotazy

line

Jak se chránit proti počítačovým virům?

Doporučujeme instalovat některý z antivirových programů, který je pro domácí uživatele nabízen zdarma, jako je například AVG nebo Avast.

Zpět na nejčastější dotazy

line

Co dělat v případě zablokování přípojky z důvodu nezaplacení?

1) Pokud jste zaplatili, ale přesto vám byla přípojka zablokována, nejspíše jste uvedli nesprávný variabilní symbol a systém tak vaši platbu nemohl přiřadit k vaší službě. Před zablokováním přípojky však vždy zasíláme nejdříve upomínku e-mailem, která by měla zabránit odpojení kvůli nesprávnému VS. Kontaktujte podporu INERA.CZ a zároveň se spárováním platby požádejte o kontrolu kontaktních údajů vašeho uživatelského účtu.

2) Pokud jste z nějakého důvodu nestihli uhradit poplatek za připojení ve splatnosti ani po upozornění upomínkou, je nutné poukázat peníze pod vaším variabilním symbolem co nejdříve na náš účet. Systém neumožňuje zprovoznit přípojku jinak než prostřednictvím zprávy z banky o připsání platby.

I v případě zablokované přípojky však máte možnost připojit se k internetovému bankovnictví většiny českých bank. Pokud máte jinou banku než FIO, bude platba pravděpodobně připsána následující pracovní den po jejím odeslání z vaší banky.

Zpět na nejčastější dotazy

line

Jak umožnit pracovníkům technické podpory vzdálenou pomoc?

Vzdálená pomoc znamená, že servisní technik se vzdáleně připojí a ovládá počítač zákazníka. Tímto způsobem lze řešit mnoho složitých situací, které zákazníkům způsobují problémy. Zákazník umožní vzdálené připojení na svůj počítač technikovi tak, že si stáhne a následně spustí aplikaci TeamViewer.

Zpět na nejčastější dotazy